fredag 3 oktober 2014

Bättre

Jag överlevde dagen efter förra inlägget. Allt ät inte nattsvart och hemskt men jag har vissa dagar som är det även om de inte är så många längre :) Dagen efter försökte jag dock kompensera överdrivet mycket vilket slutade i psykbryt hos både mamma och döttrar. Vi var till Öppna förskolan på förmiddagen (so far so good) sen vägrade de sova någon längre stund på dagen. Då kom jag på den briljanta idén att de skulle måla med fingerfärg. Tusan vilket kaos! Hade ju säkert gått aningens bättre om småfisarna sovit ordentligt och varit lite glada. Nu var de mest arga och frustrerade, speciellt efteråt när de blev tvungna att duscha..

Alltså livet som förälder är ju typ aldrig lätt, speciellt inte när man har två samtidigt. Jag älskar mina små fisor över allt på jorden och jag kommer aldrig någonsin ångra dem. Jag önskar bara att de hade kunnat vänta ett par år innan de kom till oss. Även fast jag tror att det hade varit lika mycket kaos då som nu så hade de kanske haft en mamma som hade lite mer ork och inte så mycket sorg i sitt hjärta. Och andra sidan hade de inte kommit när de kom så hade mina älskade morföräldrar aldrig fått träffa dem. Jag önskar bara att de hade kunnat få finnas kvar så länge att tjejerna hade fått komma ihåg vilka fantastiska människor de var och ha egna minnen med dem. Nu när det inte sker måste jag bevara deras minne genom att prata ofta med tjejerna om dem så att de aldrig aldrig glöms bort.. 

Jag gjorde ett hälsotest på jobbet igår och jag är tydligen både nedstämd och har sömnproblem. No shit! Tvillingmorsa vars morföräldrar precis gått bort! Tänk va sånna tester kan vara flummiga :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar